panorámakép

2001-2002

A pálferi wikiből

előadás lejátszás letöltés címszavak
2001.09.18. lejátszás letöltés

szept. 11-ről...

rosszul feltett kérdések (vagy-vagy, eleve kizárunk dolgokat)

2001.09.25. lejátszás letöltés

Hogyan tesszük fel a kérdéseket az életünkkel kapcsolatban - ez hogyan befolyásolja a választ?

Férfi és női gondolkodás különbsége, egymással szembeni igények, tipikus esetek

2001.10.02. lejátszás letöltés

Hogyan tesszük fel a kérdéseket - folyt... (Isten létezése, Isten büntetése, férfi-nő folyt...)

2001.10.09. lejátszás letöltés

Kérdésünk módja és a rendszer korlátai amiben feltesszük; "Ha ... volna" típusú kérdések

hozzáállás megváltoztatása; "miért" kérdésre okkal/céllal felelni; meggyőződés mint vonatkoztatási keret,

szept.11.-re hivatkozás - terroristakérdés-e?

2001.10.16. lejátszás letöltés

A hitről. Meggyőződéseink. Probléma központú rendszer. Egymásra épülő meggyőződések. Meggyőződések az orvostudományban. Placebo kutatások.

2001.11.06. lejátszás letöltés

Kijelentések a hitről. A meggyőződés, azaz a hit az értelmezési rendszer központja és mindent meghatároz. (Rendszerek: én o.k.-te o.k., én o.k.-te nem o.k., én nem o.k.-te o.k., én nem o.k.-te nem o.k.) Vak hit-nyereség. A hit a múlt tapasztalataiból fakadó általánosított munkahipotézis. Archaikus népek-mágikus gyakorlatok.

2001.11.13. lejátszás letöltés

A meggyőződés és tapasztalat viszonya.

2001.11.20. lejátszás letöltés

A tudattalan működésmódja. Nem ismeri a 1. a kérdőjelet, 2. a tagadást, 3. a személyes névmásokat, 4. a múlt és jövő időt, 5. nem tesz különbséget a más-más állapotban (külső kép: TV, belső kép: álom, vízió, meditáció, valóság)látott képek között.

2001.11.27. lejátszás letöltés

A tudat és a tudattalan kapcsolata. Az álmok. 5 kategória: 1. megerősít 2. hozzászól, kiegészít 3. korrigál, módosít 4. változásra szólít fel, 5. nagyon mély üzenettel bíró, ún. NAGY álom

2001.12.04. lejátszás letöltés

A tudat és tudattalan viszonyának árnyalt rendszere.

2001.12.11. lejátszás letöltés

A 3-as modell: elméleti tudás, gyakorlat, önismeret. Rendszerszemlélet. Milánói családterápiás módszer.

2001.12.18. lejátszás letöltés

"Gyógyíthatatlan" mítosz. Orvosi ellátórendszer működése. Nem krónikussá válik, hanem krónikussá tesszük a betegséget. Példák az egyházi rendszerből.

2002.01.08. lejátszás letöltés A meggyőződés, hit megközelítése az érzelmek felől. A módosult (alternatív) tudatállapot.

Ennek. I. Fő formái: 1.Álom, 2.Félálom, 3.Meditációs áll., ima, 4.Művészi élmény, 5.Élsportolók versenyhelyzete, 6.Krízis, 7.Gyász, 8.Baleset, 9.Betegség, 10.Hipnotikus állapot, 11.() 12.Drog, 13.Mély relaxáció, 14.Erősen koncentrált állapot, 15."autópálya-hipnózis", 16.Vallási élményekkel kapcsolatos állapot: zene, tánc, 17.Halálközeli élmény, 18.Szexuális élmény, 19.Tömeg élmény, 20.Szülő nő tudatállapota, 21.Szerelem. II: Előidézése: 1.Ingerek megvonása, drasztikus csökkentése (pl.:Böjt, virrasztás, gyász, stb.)

2002.01.15. lejátszás letöltés Folyt.2.Érzékek ingerekkel való elárasztása, 3.A figyelem erős megterhelése, 4.Biológiai egyensúly komoly felborulása, 5.Drog, 6. Légzésszabályozás, 7.alvás elhagyása, 8.Fokozott mentális igénybevétel, 9.Nagyon megerőltető élethelyzet, 10.Krízis, 11.Extra teljesítmény, 12.Nagyon erős érzelmek, 13.Csökkent éberség.

III.Általános jellemzői: 1.Gondolkozás megváltozása, 2.Időérzék módosulása, 3.Realitásérzék csökken, 4.Érzelmek kifejezésének megváltozása, 5.Testérzék megv., 6.Belső logika, 7.átélt valóság, 8.Újjászületés élmény, 9.Fokozott befolyásolhatóság, 10.Modellkövetés.

2002.01.22. lejátszás letöltés Módosult (alternatív) tudatállapot jellemzői. Módosult (alternatív) tudatállapot működésmódjai. Lélektani modell. Az én határai.
2002.01.29. lejátszás letöltés tudatos én ; személyiség centruma (centrum= Jézus Krisztus); éntudat és én-határ; akarat és az én-funkció kapcsolata; meggyőződés és hiszékenység >> nincs teljes érzelemmentesség; a következtetés fontossága; megismerés és hit összefüggései: belátás>föld; hit> ég; igazság és szeretet: - megismerés - krízis: fordulópont, döntés, választás; hit és ítélet, megtérés és krízis, meggyőződés és krízis; vallás: 1. erkölcsös élet: azonosulás az élettel, 2. fegyelmezettség: figyelem fegyelmezettsége, 3. érzelmi átalakulás: derü, harmónia, 4. helyes motiváció: élet helyes szolgálata
2002.02.05. lejátszás letöltés I. érzelmi érintettség fontossága; II. vallás, mint pótolhatatlan, nagy lehetőség az ember életében; Integrálódás: hit az emberbe; ember a közösségbe; III. vallás szempontjainak folytatása: 5. fejlődő tudatosság: hit, meggyőződés kordában tartása, jelenben való élés, reflexió, 6. életbölcsesség növekedése (bölcsesség: praktikus ész nagy távlatokban); IV. módosult tudatállapot: befolyásolhatóság nő >> (kómás) betegekkel való foglalkozás helyessége; Kómás beteg: érzékenyek > élőként kezelni, komplex ingerek adása, életritmusba helyezni; Beteg: hit keretébe helyezett pozitív információközlés fontossága; gyógyulás és otthon kapcsolata; szorongás csökkentése
2002.02.12. lejátszás letöltés

Gyógyulásunkat szolgáló stratégiák: 1. "igen" stratégia (nyunyunyu...), 2. követés és vezetés (Mr Lee), 3. kettős kötés (fej vagy gyomor?), 4. átkeretezés (terhesség kontra áldott állapot), 5. képzelőerő aktiválása (műfordítóverseny a börtönben), 6. anekdóták, történetek, metafórák (azonosulunk a sztorik szereplőivel), 7. hitelesség (érintéssel is átmegy a hit vagy annak hiánya)

2002.02.19. lejátszás letöltés

Hogyan tudnánk magunkat olyan állapotba hozni, hogy olyan pozitív hit alakuljon ki bennünk, mely azután kihat egész életünkre? "Jó élni érzés". 1. kihívás - a.) megtalálni, b.) azzá tenni, 2. önfeledtség - cselekvés és figyelem összeolvad, 3. világos célok - folyamatos visszajelzéssel

2002.02.26. lejátszás letöltés

Világos célok - visszajelzések (folytatás). A visszajelzés rendkívül fontos, akár azonnal, akár később történik. Lehet egészen aprócska; egyetlen mondat, mosoly, stb. a visszajelzéseket tudni kell értelmezni. Bármit teszünk is, kell, hogy legyen célja (tanítás - nevelési és oktatási cél, biciklizés - úticél, sebesség, ...) Azonosulás a társadalmi célokkal - nem azonos a saját céljainkkal. 4. feladatra való összpontosítás Kontroll paradoxonok: én uralom a helyzetet - a helyzet ural engem. Az életben számtalanszor a helyzet ural bennünket. Pl. játék során átalakítjuk az életet; lebontjuk apró helyzetekre, és mi uraljuk. A kontrollálás lehetősége a fontos, nem maga a kontroll realizálása.

2002.03.05. lejátszás letöltés

Önfeledtség - az én (önmagam) elvesztése. Akadálya a túlzottan magunkra figyelés és, ha nincs mit elveszíteni, mert még el sem jutottunk önmagunkhoz. A játék. A lényeg a játék, és nem a játékos. A játék tőlünk függetlenül létezik.

2002.03.12. lejátszás letöltés

Milyen az a család, mely megteremti a gyermek számára azokat a feltételeket, melyek következtében átélhet egy érzelemgazdag pozitív élettudatot? 1. világosság - tiszta szabályok, elvárások, célok 2. középpontban levés, 3. választási lehetőség, 4. elkötelezettség, 5. lehetőségek adása - újabbnál újabb, eddig ismeretlen lehetőségek folyamatos biztosítása

2002.03.19. lejátszás letöltés

Hogyan határozzák meg hitünket, meggyőződésünket az érzelmek/érzések. Az érzések célja, funkciója. A cselekvések, melyek az érzésekből következnek. 1. Boldogság/öröm - folytatom az utamat a cél felé, újabb célokat tudok találni és keresek, segít az együttműködésben, segít a szeretetem kifejezésében 2. Szomorúság/gyász - tétlenség, visszavonulás, segítségkeresés

2002.03.26. lejátszás letöltés

Érzelmek/érzések folytatás 3. Düh/harag - veresége az agresszió, mely lehet biofil és nekrofil. Az elfojtás is agresszió, csak befelé irányul. Fontos a harag egészséges megélése, kifejezése. 4. Félelem - jelenlegi terv leállítása, környezet éber figyelése, megdermedés vagy menekülés 5. Undor - célja a rosszullét elkerülése, ösztönös visszautasítása

2002.04.09. lejátszás letöltés

Érzelmek/érzések folytatás 6. Szeretet (mint érzés) 2 fajtája: a.) kötődési- és b.) gondoskodó szeretet A kötődési esetében kiváltó a gondozó személy, a gondoskodó esetében a gondozott személy. 7. Szerelmi vágy - nem egyenlő az ösztönnel, hanem ösztön és erkölcs ütköztetése, a kettő dinamikus kölcsönhatása. Ösztönösség / moralizálás. Létezik szerelmi vágy Isten felé is. Assisi Szent Ferenc és Szent Klára

2002.04.16. lejátszás letöltés Érzelmek/érzések folytatás. A szeretet- és a szerelem-érzés megkülönböztetése. Szeretet: az énhatárok kitágulnak; szerelem: az énhatárok föloldódnak. Megvetés (figyelmen kívül hagyás, elutasítás). Negatív irány: az előítélet érzelmi alapja. Pozitív irány: értékeink védelme, összefogás.
2002.04.23. lejátszás letöltés

Érzelmek/érzések folytatás 9. Megvetés - hatására el tudunk ítélni bennünket veszélyeztető eszméket vagy személyeket. Az érzések hatása a cselekedeteinkre. Pl. a boldogság rugalmasabbá tesz, segít leküzdeni a nehézségeket, jótékonyabbá tesz, a boldog ember hatékonyabban köt üzletet, ... Az ítélet és az érzés kapcsolata (egyezés, ütközés). Ezek ellentmondásainak feloldása: 1. átértékelés, 2. védelmezés, 3. kétségbevonás.

2002.04.30. lejátszás letöltés Az érzelmek hatása az ítéleteinkre, gondolatokra, s a meggyőződésre (pl.: Hegyi beszéd)
2002.05.07. lejátszás letöltés A szeretet gondolkodást, ítéletet, meggyőződést, hitet alakító hatása -(Ha szeretem, jónak tartom, ha jónak tartom, szeretem.)1. Annak mondunk igent, akit szeretünk (pl. értékesítés ismerősi hálózatban) Módszerek a megnyerésre: fizikai vonzerő, azonos politikai meggyőződés, hasonlóság, dohányzás, vallás. 2. Bókok (férfiakra, nőkre egyaránt hat) 3. Kapcsolat 4. Együttműködés (összefogás) 5. Kondicionálás és asszociáció (Negatív példa: rossz idő, utált meteorológus; pozitív példa: ha szép a nő, jó az autó)
2002.05.14. lejátszás letöltés Az eredeti érzelmeket felülírja a helyettesítő érzés. Fontos a 4 alapérzés (öröm, félelem, szomorúság, düh) helyes megélése! Mindenkinek van 1-2 helyettesítő érzése. Ez(ek) jellemzői: nem továbblépésre, hanem belenyugvásra ösztönöz; túl heves az adott élethelyzethez képest; megszállva tart, hasonló szituációban újra és újra visszatér; annak látszatát kelti, hogy hozzánk tartozik, ránk jellemző. Tipikus helyettesítő érzések: szorongás, zavar, tehetetlenség, háborgás, szörnyülködés, sértődés, önsajnálat, irreális bűntudat. Alapvető érzések kicserélése helyettesítő/parazita érzésekre: 1. Tilos bármit érezni, átélni. 2. Az érzés gondolata is tilos. 3. Bizonyos érzéseket el kell nyomni. 4. A tiltott érzelmeket tilos megnevezni. 5. Az érzés és az érzésből fakadó cselekvés összemosódik (harag helyett agresszió) 6. Megengedett érzés a tiltott helyébe lép. - Zsetonok (magunkban gyűjtjük ezeket, s adott helyzetben "beváltjuk")
2002.05.21. lejátszás letöltés Érzelmi nevelés az iskolában: "jelzőlámpás" rendszer; érzelmi dobókocka. Helyettesítő érzelmek eredményezte játszmák. Játszmák megoldása: Férfiaknak: 1. Ne térj ki a konfliktus elől! 2. A nő részéről fölfakadó negatív érzés, nem a személyed elleni támadás! 3. Ne akard rövidre zárni a beszélgetést tanáccsal, megoldás adásával! 4. Hallgasd meg! 5. Fogadd el a nő érzéseit, magatartását! Nőknek: 1. Ne támadd, ne bíráld, ne vesd meg a férfit! 2. Ha hevesek az érzéseid, előbb gondolkodj, s igyekezz pontosan fogalmazni! 3. Fejezd ki a szeretetedet a férfi iránt! A parazita érzések hatásai.
2002.05.28. lejátszás letöltés Téves érzés is vezethet helyes megoldáshoz, ha visszafelé fölfejtjük azt, mivel minden érzés, gondolat stb. a jó érdekében, helyes céllal alakul ki bennünk. A bennünk lévő rosszal szemben sem szabad erőszakkal fellépnünk, mert elnyomjuk egy részünket, nem figyelünk figyelmeztetésére és előbb-utóbb fellázad, felszínre jut. Alapvetően minden külső célunk belső vágyra (a létezés öröme, belső béke megélése, feltétlen szeretet, jóság élmény, egység megélése) vezethető vissza. - Az év során összegyűlt kérdések megválaszolása.

Irodalomjegyzék: 2001-2002

Get the Flash Player to see this player.

A lap eredeti címe: „http://palferi.hu/2001-2002