2008.03.11.
A pálferi wikiből
06:45- Megbocsájtás
- Sorrendiség: Bűn, bűntudat (nem szégyen, szégyen ne!), bűnbánat, bűnbocsánat.
19:54-31:15 Megcsalás, megbocsájtás
- Mire van szükség, hogy hogy helyreálljon az igazságosság? A megbocsájtás nem jelet igazságosságot is egyben.
- Megbocsájtani akkor lehet jól, azaz feltétel nélkül, ha megfelelő a spiritualitás szintje, ha jó az istenkapcsolat. Ha van saját élményem arról, hogy nekem megbocsájtottak, amikor rosszat tettem.
- Megbocsájtani az tud, akit feltétel nélkül szerettek már (akkor is, amikor rossz volt).
- Bizalomvesztésből talpra lehet állni, és ez könnyebben megy, ha van olyan tapasztalatunk, hogy ez lehetséges. Hogy amikor korábban rosszat tettünk, próbáltuk helyreállítani az igazságosságot (a megbocsájtás mellett).
0000# Isten hozott benneteket, nagyon köszöntök mindenkit! 0004# A múlt alkalommal, hát nem könnyítettem meg az életeteket ezzel az 50 ponttal, nagyon durva volt. Mikor olyan, hogy 0014# is, körülbelül olyan 8 óra, most van 8 óra 15, 9 óra 10-kor, mikor körbenéztem, már láttam, hogy végetek van. 0023# Ezt be kell ismernem, láttam, hogy ez, ez sok, úgyhogy átgondoltam ezt, és a következő 50 pontot kettébe szedtem, 0033# mert ennek semmi értelme nincs, hogy az utolsó 15-nél már, már a befogadó képességen régen túl legyetek. Ez 0042# annál is jobb, mert akkor úgy tudunk működni, hogy jövő héten Nagyhét van, és akkor is tudunk találkozni, és 0051# aztán Húsvéthétfő után van egy kedd, és akkor is tudunk találkozni, de hogy akkor pont Húsvéttal lezárjuk ezt 0060# a témát, és végre-valahára bele- belemegyünk valami másba. Kicsit háromgenerációs családozunk majd. Apuka, 0070# anyuka, nagypapák, nagymamák, hogy hat az ránk. Ez, ez lenne, tehát akkor lesz egy nagy váltás, úgyhogy ez a 100 0079# pont – nagyon köszönöm, kaptam újabb pontokat -, 100 fölé fogunk menni, csak még nem volt alkalmam elolvasni, s 0089# nézzétek, „tojt a nyúl”. Úú! Ez fantasztikus. A nyúl tud Ferrarit is tojni, ezt nagyon, hóó, és kaptam egy 0098# másikat is. Versenyezni fognak máma a padlón, ez teljesen biztos. Na, gyorsan, tehát. Az 50 pont, ami eddig 0107# elhangzott – Fölajzott titeket a Ferrari? Föl, mert valami ilyen, ilyen zsongást kezdtem el hallani. Na, tehát 0116# azért kezdtünk erről az 50 pontról beszélni, meg azért van még itt 50, mert azon túl, hogy a lelkiismeretünk 0126# amennyiben nem eléggé reflektált, és nem eléggé tudatosított a tartalma, nem eléggé nevelt a lelkiismeretünk, 0135# hanem egy neveletlen lelkiismeret az, ami bennünk van. Ez nagyon gyakran, ezt úgy hívtam én, úgy neveztem el, egy 0145# felettes én diktatúrájához vezet idebent, és nagyon rabságban élünk itt bent. És hogy valahogy mintha nem 0153# t’om én hol, hogy ez most a felettes énhez kapcsolhatjuk, vagy mihez kapcsolhatjuk, tökmindegy. A lényeg az, hogy 0163# közben pedig ahogyan a tranzakció-analízis beszél arról, hogy szülői tiltások, szülői parancsok itt 0172# fészkelnek már bennünk, teljesen belsővé tettük őket. Emlékeztek talán, három éve beszéltünk erről. Ne 0180# létezzél, ne érezzél, ne legyél fontos, ne gondolkodj, ne mondd ki a szükségletedet, trö-rö-rö-rö-röm. Van 0189# vagy harminc ilyen nagyon klasszikus, és aztán ezekből még elágaznak a finomságok, de ezek, sz’al a 0198# legmarkánsabból is van több tucat. És hogy, hogy ezek a szülői tilalmak, és ezek a szülői utasítások, ezek is 0207# egy életen keresztül, ha nem válnak bennünk tudatossá, akkor egészen az életünket súlyosan, rossz irányban 0216# korlátozzák. Milyen egy olyan élet, amiben csak mondjuk végig ez az egyetlen nem tudatosított szülői parancs van, 0226# hogy nem vagy fontos. Ne legyél fontos. Hát, önmagában ez az egy parancs döbbenetes hatással tud lenni egy 0235# életútra. de hát nem szoktuk megúszni egyel. Szoktunk kapni ötöt, hatot, nyolcat, ki mennyit. És hogy ezekhez a 0245# szülői parancsokhoz, szülői tiltásokhoz tudom leginkább hasonlítani ezeket a mondatokat, amelyek valamiképpen a 0254# spiritualitásra, vagy valamiféle ehhez, ehhez kapcsolódó világra vonatkoznak. Ezért tartom őket nagyon fontosnak, 0264# és képzeljétek, ugye ha már egyszer megcsináltam, hívtak egy lelki napra szerzetesekhez. Élő szerzetesekhez. 0273# Igen, igen ez nagy előre lépés a holt szerzetesekhez képest, akikben már nem tudok kárt tenni. S az élő 0282# szerzetesekhez elvittem ezt a 100 pontot. Egy light-osabb földolgozást választottunk, odaadtam nekik a 100 pontot, 0291# és azt mondtam, hogy kérdezzetek, ha akartok. Persze akartak, és mi történt, hogy az egyik legjobb fej szerzetes 0301# odajött hozzám, s a következőt mondta: Feri, mikor mondtad, hogy van itt ilyen 100 pont, kereszténységre 0310# vonatkozó téveszmék, ha-ha, na, jól van. S akkor így elkezdi olvasni, elkezdett lefagyni az arcáról a mosoly, s 0319# azt mondta, hogy őrá nem fognak ezek vonatkozni, tehát ő egy jó fej keresztény, ő, ő, ő nem, ő… S akkor 0328# elkezdte bekarikázni, így egymás után. Ez is, akkor ez is, tü-tü-rüm, tü-rüm. És hova jutott ez a jó, jó fej 0338# szerzetes? Azt mondja nekem az előadás után: „Feri, sosem gondoltam volna, hogy én nyáron el akarnék menni 0347# valaha is egy hónapos lelkigyakorlatra, hogy valamit kezdjek ezzel. Azt gondoltam, csak az, a bénák, a hülyék 0356# menjenek el egy hónapos lelkigyakorlatra nyáron. Én biztos, hogy nem megyek. És most rájöttem, egy hónap 0365# szabadságot kell kivennem nyárra.” Ezt azért akartam mondani, hogy micsoda ereje tud lenni ezeknek a mondatoknak, 0374# és hogy mennyire nem szoktunk rá…, nem is tudatos, emiatt aztán nem is szoktunk rájuk reflektálni, és közben 0384# pedig jaj-jaj. Még ha jó fejek vagyunk is, van néhány belőle. És egyszerűen nem jó nekünk, és ha nem jó 0393# nekünk, nem jó a másiknak se. Na, nézzük akkor. 51. És akkor most csak olyan laza 25-30 pont lesz. Mégis csak 0402# így Nagyböjtben már nem akarlak megterhelni titeket. 0406# 51. A megbocsájtásért vezekelni kell. Ennek a történetét tulajdonképpen már elsütöttem nektek. Emlékeztek a 0415# gyerekekre, akik azt mondták, hogy nem-nem, a megbocsájtásért nem kell már vezekelni. A megbocsájtásért nem kell 0425# jó kisfiúnak és jó kislánynak lenni, emlékeztek erre. Kérdeztem, hogy akkor miért legyetek jók, azt mondták 0434# azért, mert anélkül nem lehet élni. Ez volt a spirituális ontológiai szint. De, hogy honnan, honnan jön ez, hogy 0444# megbocsájtás és vezeklés? Ha a kereszténységnek van olyan, olyan hatása, amire mondjuk így lehetne hivatkozni, 0453# hogy mentálhigiénés hatás, hát akkor itt nagyon erőteljesen van. Ez most egy nagyon nagy téma, amit csak 0462# hihetetlenül lerövidítve szeretnék nektek elmondani, de így, Húsvét előtt talán éppen belevág az arculatba. 0471# Szóval, föl lehetne írni egy optimális folyamatot. Az optimális folyamatnak az állomásai – most Lacit 0480# kikerülöm, beállok elé – azt mondja, hogy bűn, bűntudat, bűnbánat és a negyedik, hát az bűnbocsánat. 0488# Tehát amikor az ember fölismeri azt, hogy morálisan megsérült, bűnt követett el, bűn – bűntudat – 0497# bűnbánat – bűnbocsánat. Ez volna a jó folyamat. Ha tudnánk ebben a folyamatban létezni, boldog lenne ez a 0506# világ. Mi is. Jaj, de szép világ lenne! Bűn – bűntudat – bűnbánat – bűnbocsánat. A legtöbb ember, még a 0515# templomba járóknak is nagy része azonban ezen a folyamaton nem mindig megy át, és akkor nagyon optimistán 0523# fogalmaztam. Mindegyik fázisnál el lehet akadni, és mindegyik fázisnál lehetetlen zsákutcákba lehet futni. Ezt 0533# most csak nagyon-nagyon, hogy csak egy picit ezt a világot hadd hozzam ide. Erről tíz évvel ezelőtt már beszéltem 0543# hosszabban. Tehát igazán ne kívánjátok tőlem, hogy ezt most részletesen mondjam. A, ugye eleve ott el lehet 0552# akadni, hogy bűn. Ugye, hogyha valaki azt mondja, bűn, ugyan már, nekem nincs bűnöm, micsoda bűn! Ennek persze sok 0561# minden lehet a hátterében. A szomorú az, hogyha valakinek olyan sok sérelme van, olyan sok igazságtalanságot 0571# követtek el ellene, hogy az igazságosság úgy áll benne helyre, hogy az általa elkövetett bűnöket nem tartja 0580# emiatt bűnnek. Szóval én ellenem is egy csomó bűnt elkövettek, azért se járt se jóvátétel, se 0588# bocsánatkérés, se semmi, akkor énnekem is jogom van a másikba belerúgni. Döbbenetes bűnöket tudnak olyanok 0597# elkövetni, akikkel szemben, mikor ők voltak védtelenek, döbbenetes bűnöket követtek el. Minél több bűnt 0606# követünk el valaki ellen úgy, hogy azt nem ismerjük el, és az illetőben az igazságosság súlyosan sérül, ő 0615# annál inkább hajlamos lesz, szinte lelkiismeretlenül élni. Ez rettentően szomorú. Ezért nem az a cél, hogy addig 0624# üssük-vágjuk az embereket, míg végre bűnbánatot tartanak, hanem először ismerjük el az emberek ellen 0633# elkövetett vétkeket. Ezt ismerjük el. Ez a legjobb út arra, hogy valaki maga is fölismerje azt, hogy hol van az ő 0642# sara. Ezért amikor nem tudom, papok onnan kezdik, hogy tartsatok bűnbánatot, akkor úgy körülbelül a közepénél 0652# kezdték. Na, nem akarok ebbe nagyon belemerülni, de az, hogy valaki lelkiismeretlenül él, vagy hogy így lepöcköli 0661# magáról a bűnt, az számomra nagyon nagy sérüléseket mutat, nagyon nagyot, re… hú-ha, hú-ha. Na most, ha 0670# valakinek van bűntudata, van tehát elkövetett bűnt, és jön a bűntudat, itt azért álljunk meg megint, nagyon 0679# gyakran akkor is jön a bűntudat, ha nincs bűn. Rengetegszer. Úgy hívják, hogy neurotikus bűntudat. Ezt meg 0689# kellene tudnunk különböztetni, ezt így, így kellene kir… Volt-e bűn, nem volt? Volt bűn, nem volt bűn? S a 0698# bűntudatot szépen engedni el. Ezért nem oldozok föl senkit az alól, hogy „hülye vagyok”. Ilyen alól nem lehet 0707# valakit föloldozni. Nem azért, mert hogy hülye, és hát sajnos hát …, mert nem így van. A … jaj-jaj-jaj! 0716# Ismeritek azt a történetet, idős néni megy gyónni az atyához és mondja, hogy „Jaj, atya! Mikor én ifjú nő 0725# voltam, hát, bizony azért, hát azért bizony, bizony, az a Peti, meg az a Laci csak dűlőre vitték a dolgot, hát, 0734# dűlőre vitték” S akkor azt mondja az atya: „De hát Panni néni, drága! Ezt most gyónod meg énnekem 0743# huszadszor!” Mire azt mondja: „Igaz, igaz atya, de olyan jó rá visszaemlékezni.” Ezzel azt szerettem volna csak 0752# érzékeltetni, hogy egyáltalán nem olyan evidencia az, hogy a bűnt bűnnek ismerem föl, majd hogy a bűnnel egyenes 0762# arányosan jelenik meg a bűntudat. Itt ez egy univerzum, hogy ott micsoda viszonyok vannak, és micsoda 0770# arány-eltolódások, a semmiért is tudunk irgalmatlan bűntudatot érezni, nagy bűnökért tudunk egyáltalán nem 0779# bűntudatot érezni. Itt ez egy nagyon komoly önnevelést igénylő folyamat lenne, és még csak a második pontnál 0789# vagyunk… Ó, tehát ez a bűntudat ez egy külön , külön nagy téma, na de most menjünk tovább. Ha itt még jó 0797# irányban vagyunk, tehát a bűnt bűnnek ismerjük föl, a bűnnel arányos a bűntudatunk, vagy ha nem, tudunk vele 0807# valamit kezdeni, még itt is van egy újabb zsákutca, ez pedig hogy a bűntudat helyett a szégyen irányába haladunk. 0816# Ez a zsákutca csinál egy kunkort, s pont a rossz irányba megy. Pont. Nem csak zsákutca, még kifejezetten rossz 0826# irányba is visz bennünket. A bűntudattal nem megfeleltethető a szégyen. A szégyen kifejezetten roppant 0834# destruktív, romboló, de erről is sok szó esett már. Ezt is meg kellene tudnunk különböztetni, most 0843# szégyenkezem, vagy bűntudatom van? Ha szégyenkezem, abból is ki kellene gyógyulnom. Nagyon, ki, a, a szégyenből, 0852# jaj, a szégyennel nem, nem, nem sokra megyünk. Nem, nem, nem sok jó jön ki belőle. A szégyen egyrészt egy 0861# önmegsemmisítő világba visz bennünket, rossz vagyok, legjobb lenne nem lenni, satöbbi, illetve ez a, ezek a 0871# „vezekelni kell” meg nem t”om mi, hogy na jó, na jó, Uram, nem ölöm meg magam,akkor vezeklek. Tehát sokszor a 0880# szégyenből a vezeklésen keresztül nyílik valamiféle út. Nyílik, csak hát nem, nem szívesen ajánlom nektek. 0889# Nem érdemes. Na, de akkor nézzük a harmadikat: bűn – bűntudat – bűnbánat. A bűnbánat nem azt jelenti, hogy 0898# föltétlenül nem t’om milyen érzéseket kell átélni, hanem valamiképpen egyszerűen csak a felelősségnek és a 0907# szabadságnak a világába kell belépni, és ebből már minden jön magától. Egyszerűen csak egy én-te 0915# személyességben kell létezni, és jön minden magától. Ezt nem kell erőltetni, meg hát látom, az aranyos 0924# néniket, hogy jönnek be, és elkezdenek szipogni. Hát ha, ha allergiás vagy, szedjél gyógyszert. Ha beteg vagy, 0933# menj az orvoshoz. De nem kell szipogni. Laci néni, nem kell szipogni. Tényleg ezt, ez , ez van bennük, hogy a pap 0943# előtt egy ilyen bánatot kell produkálni, ezt, ez annyira, tehát nem kell ilyet, nem kell ezt produkálni. 0952# Igazából, ha, ha jó irányba megyünk, tehát fölismerjük a bűnt, valóban annak ismerjük föl, jön egy 0960# egészséges bűntudat, az nagyon egészséges dolog, ha arányos és megfelel. Akkor tulajdonképpen ebből az ember 0970# már magától is megy a bűnbánat felé. Hát te-he-te… ez benne a szép, hogy nem kell külön ott, ott khhh, 0978# legföljebb önvédő mechanizmusokat kell egy kicsit odébb söpörgetni. Ugye, mert azért nem esik jól belátni, 0987# hogy nem vagyok olyan, amilyennek szeretném látni magam. Ez tök nehéz, ez, ez mindig így van. Gyónni sose volt 0997# könnyű. És a, vagy egy ilyen folyamaton végigmenni, hát ezt nem csak egy gyónásban lehet. Tehát akkor a harmadik 1006# az, hogy bűn – bűntudat – bűnbánat, na és itt aztán mekkora elakadások vannak, hogy a bűnbánat után mi 1015# van. 1016# Hogyan oldódik föl a bűnbánat? Itt is el lehet menni egy ilyen önsorsrontó, vezeklő, önostorozó, 1024# akármilyen világba, nagyon simán, mert az illető azt mondja, most itt vagyok a bűnbánatommal, jó, és mit 1033# csináljak most vele? Hogy, hogyan történik ennek a föloldása? ha van számára bűnbocsánat, mindenkinek van, 1042# tehát ez nem olyan, hogy, hogy nem t’om hány könnyre mérik. Semmi ilyen nincs hozzákötve, de nem biztos, hogy a 1052# lelked megengedi. Egyszerűen nem biztos, hogy a, a, a lelked ad erre neked engedélyt. Itt, itt van a spiritualitásnak 1062# óriási szerepe. Akinek van mély spirituális tapasztalata, mindenkinek van, csak nem, nem, csak ragadd meg sokkal 1072# jobban, el ne ereszd! Tudd, hogy az Isten pont olyan, mint amikor jössz le síelésből. Na, azt az Istent ne ereszd 1082# el! Úgy, mint Jákob, mikor „én el nem eresztelek, addig küzdök veled, míg meg nem áldasz”. Hát ettől az 1091# Istentől kérjetek áldást magatokra. És akkor tudjátok, hogy van, van a bűnbánatnak, a bűnbocsánat föltétel 1101# nélküli föloldást ad. Ha nem, hát akkor jön az önpusztítás. Akkor nem lehetek boldog, akkor hihetetlen, hogy 1110# tudattalanul micsoda árakat szoktunk fizetni a bűneinkért. Fizetünk. Jézusnak a, a Hegyi beszédben azt mondja, 1120# hogy, hogy, hogy idejében békülj ki az ellenfeleddel, mert különben átad téged a poroszlónak, a poroszló a 1129# börtönőrnek, börtönbe zárnak, és addig ki nem szabadulsz, míg az utolsó fillért ki nem fizeted. Ez pont így 1138# működik. Iszonyatosan kegyetlenek vagyunk magunkkal. Folyamatosan a nem t’om, így a fölöttes énünk egy ilyen 1148# bírói székben ül, és olyan ítéleteket sóz ránk, hogy az hihetetlen, embertelen velünk, embertelen. Azt mondja 1157# nincsen bűnbocsánat, ítélet van, és hogy, és akkor aztán hm-hm-hmm, hú, de rettenetesen melegem van. Nektek is? 1167# Eszméletlen, most már. Most ha alattam lenne ugye a lyukacsos trikó! Milyen jó lenne! Na, de nincs. Az jó, az jó, 1177# csak meg ne fázzatok. A, na tehát így, így volna jó a folyamat, hogy ezt újból és újból és újból átélem. 1186# És akkor eszembe se jut, hogy vezekelni kell, meg nem t’om miket kell csinálni. Még egy alpont ehhez. Az alpont 1196# így szól: a megbocsájtásnak ezt a folyamatát nem szabad túlterhelni. Itt mi keresztény emberek adott esetben 1206# tudunk a másik oldalra is billenni, akkor pedig a következő történik. Megcsalom a feleségem, rájövök, hogy 1215# bűn, nagy teljesítmény, bűntudat, bűnbánat, „ugye megbocsájtasz, drágám?”. Hát a drágám, ugye főleg ha 1224# ümm: „Megbocsájtok”. A dolog azonban ezzel nincs elintézve, mert a kérdés az az, hogy az igazságosság helyre 1233# állt-e, vagy nem. A legtöbb esetben az igazságosság a megbocsájtással nem föltétlenül áll helyre, főleg a 1243# súlyos bűnök esetében. Nem áll helyre. Ezt mi, keresztények, szeretjük így le-lepasszolni. Meg-megbocsájtott, 1252# kész, élünk tovább. De ez nem így megy! Mert a léleknek van egy ilyen nagyon ösztönös igazságérzete. Azt is 1262# egy kicsit etetni kell. Ha én megcsalom a feleségem, és ő megbocsájt nekem, akkor egy, egy óriási szabad gesztust 1271# tett felém, amit sosem lehetne kikényszeríteni. Óriási gesztus. Akkor az azt jelenti, hogy először is okoztam 1281# neki egy csomó fájdalmat, másodszor is ingyen megbocsájtott. Ugye, mert megbocsájtani csak ingyen lehet. Olyan 1291# megbocsájtás nincs, hogy megbocsájtok, de… Olyan nincs. Az nem megbocsájtás, há-há, az akkor érzelmi 1299# zsarolás. Adok, de azért akkor most rövid póráz lesz, kisapám! Az nem megbocsájtás. Megbocsájtani csak 1308# föltétel nélkül lehet. Ha föltétel van hozzá, nem megbocsájtás. De ha valaki, az a nő, viszi a fájdalmait, 1318# és még meg is bocsájt, ne mondja nekem senki azt, hogy ez így, ha ez a rendszer, itt az igazságosság helyreállt. 1328# Há’ mer’ nem állt helyre! A kérdés az, hogy a nőnek mire van szüksége ahhoz, hogy az igazság őbenne 1336# helyreálljon. És itt különböző, különböző dimenziókat különböztethetünk meg, de ezzel nem akarlak titeket 1346# untatni, mert ez brrr, na. Mert nem is erről akarok beszélni, még csak az 51. pontnál vagyunk. Kedveseim, hogy, hogy 1356# megyünk így előre? Lesz így Húsvét? A, a, attól függ, hogy az illető nő a spiritualitásban hol tart. Ugyanis, 1365# ha az ő megbocsájtásában a rendszernek, tehát a megbocsájtó rendszerének az istenkapcsolat, egy jó 1374# istenkapcsolat a része, a pasi olcsóbban megússza. Mondom nagyon egyszerűen, szinte csak képletszerűen. Ugyanis ha 1384# a nő azt mondja: Isten nekem is nagyon sokszor megbocsájtott már teljesen ingyen, soha semmit nem tehettem volna 1394# azért, hogy ez így történjen, de van nagyon sok belső, igazi, gyomorból, zsigerből, bélből, anyaméhből, 1403# petefészekből jövő tapasztalatom, ezt legkomolyabban mondom, onnan jövő zsigeri élményem, hogy mit jelent abban 1413# fölszabadulni, hogy Isten ingyen megbocsájt, levegő, és hogy, és ki…, az Isten kivezetett már engem egy ilyen 1422# szabad világba. Akinek van ilyen jellegű zsigeri élménye – egészségedre! – ott lehetséges az, hogy a pasi 1431# olcsón megússza, azért, mert a nőben az Istennel való kapcsolat, az a spirituális szál az igazságot, az 1440# igazságosságot ilyen nagyon sajátosan helyre tudja állítani. Vagyis, a logika akkor az: Te megbántottál engem, 1450# én megbántottam Istent – most mondjuk így, ilyen egyszerűen -, Isten ingyen megbocsájtott nekem, én ingyen 1459# megbocsájtok neked. Aki képes egy ilyen rendszerben élni, és az igazságosság így helyreállítható, de ehhez 1469# zsigeri spirituális élményekre van szükség. Ha csak itt a fejedben van, sose lesz elég. Nem, nem a fej nem elég, 1479# nem elég, tudni nem elég. Ennek az élményszerű tapasztalata azonban valóban helyreállítja az igazságosságot. 1488# Ezt úgy is lehetne mondani, megbocsájtani az tud, akit föltétel nélkül szerettek már. Főleg akkor, amikor ő 1497# piszok volt. H-hm, nem akkor, amikor jó fej volt, hanem amikor piszok disznó volt, és ott átélte a föltétel … 1507# Na most, az esetek nagy többségében azonban az a bizonyos nő nem f… hát, nem föltétlenül, mondjuk így nem 1516# rendelkezik ezekkel a spirituális erőforrásokkal. Nagyon jó, ha rendelkezik, általában nem rendelkezik. Ilyenkor 1526# az igazságosságot külön helyre kell állítani. Nem azért, mert ez a megbocsájtás ára, mert az már 1535# megtörtént, hanem azért, mert a kapcsolat különben el fog billenni. A kapcsolat hosszú távon elke… na. 1543# Érthető ez, nem? Mert a, akkor az azt jelenti, hogy a férfinek adóssága van a nő felé. Hogy jön ki abból 1553# intimitás? Hogy, hát meg vannak teljesen billenve. A nő fönn áll a piedesztálon, a férfi meg ott kuporog 1562# bűnösön. Az igazságosság logikája szerint. A megbocsájtásban nem, de az igazságosságban igen. Hó! Ezt 1571# assz’em most itt befejezem. Ez egy ilyen kisebb téma volt, egy ilyen úgy belekaptunk egy kicsit ebbe… Ah… 1580# mondanám még egy picit konkrétabban is. A férfinek meg kellene kérdeznie azt a nőt, „mire van szükséged, mire 1589# van szükséged?”, de ez nem vezeklés, tehát „hogyan tudnám levezekelni a bűnömet…?”, ezt hagyjuk. Az, hogy 1599# – mondjad, Eszter, aha, igen, igen, Eszter azt mondja, mondom nektek ott hátul, hogy egy ilyen esetben a bizalom 1609# sérül. Hát sajnos az, az sérül, az sérül. Most az a kérdés, hogy, hogy az életemben voltak-e már 1617# bizalomvesztéseim, és hogyan mentem át rajtuk. Sajnos itt megint ez, ez jön elő. Van, aki egy nagyon súlyos 1626# bizalomvesztésből nem bír talpra állni. De ez nem azért van, mert egy bizalomvesztésből nem lehet talpra állni, 1636# vagy egy bizalomvesztésből egy kapcsolatot ne lehetne meggyógyítani, hanem azért, mert őbenne ott, az 1645# előtörténete miatt, ahogyan eddig a bizalomvesztéseire a környezet, a neki fontos emberek, satöbbi válaszoltak, 1655# az őt megsebesítette nagyon. Ha egy bizalomvesztés után az, aki a bizalomvesztésnek egy negatív szereplője volt 1664# elismerte, hogy mit tett a másikkal, odament hozzá, szerette, igyekezett azt jóvátenni, az igazságosságot 1674# helyreállítani, akkor van, és minél kisebb korban vannak ilyen élményeink, tudjuk, hogy ebből föl lehet állni. 1683# De ha ez nem történt meg, akkor egészen ilyen, ilyen belepusztulós élmény a bizalomvesztés, ilyen beledöglős, 1693# tehát hogy akkor ott vége van a világnak. Ezzel azt akarom mondani, hogy kinek-kinek, én nem t’om kiben ezek hogy 1703# működnek. Tényleg van olyan valaki, aki egy megcsalás után egyszerűen a kapcsolatot nem bírja realizálni, 1712# egyszerűen nem bírja helyreállítani. Van ilyen. Egy, van, van, van. Lehet rajta dolgozni, helyreállítható, és 1722# valaki meg, valakinek meg egy-két év alatt teljesen jól megy. De mindenképpen a folyamatnak egy komoly kulcsa, hogy 1732# aki megcsalt, ő hajlandó-e belátni, hogy az igazságosságot helyre kell állítani, a megbocsájtás mellett, és 1741# nincsenek receptek. Jaj de jó, itt vagy! Nem, csak… Na, szóval! Hogy, a, igen, fölismertem valakit, jaj de jó. 1751# Jaj, ez nagy dolog! Mert főleg a névmemóriám az tudjátok olyan, hogy ott az agyam teljesen sima. Még néhány éve 1761# volt ott egy-két neuron, de elköltöztek. Tehát nem, egyedül senki sem szeret lakni, és el-elmentek. Körülbelül 1770# ez a névmemóriám. Huhh! Tehát az a kedves férfi kérdezze meg a feleségétől, hogy „mit tehetek érted”, és 1779# hogyha itt aztán nagyon sok irányba ágazhatunk el, hát ezt, ebbe most nem akarok már belemenni, sok irányba, hogy 1789# a nő mennyire sérült. Ha, ha a nő egészséges úgy egyébként, akkor nem lesznek belőle nagyon durva játszmák. 1799# Tehát akkor nem lesz egy ilyen, egy ilyen, na akkor forgatom a pasit és kihasználom, hogy előnyben vagyok nála, és 1809# akkor ütöm-vágom, és … Akkor le tud ezekről a, mit jelent ez, morális előnyről képes lemondani. Ugye, akivel 1818# szemben bűnt követtek el, morális többlethez jut. Úgy is mondhatnám, fonákjáról, destruktív jogosultságai 1827# lesznek. Ugye, ez a, attól függ, hogy honnan nézem, vagy előny… Erről fontos volna tudni lemondani, különben a 1837# kapcsolat nem tud partneri szinten tovább folyni. Ha a nő elég egészséges, főleg ha van spirituális szál az 1847# életében, egész jól tud működni. Kutya nehéz, de működik. Ha a nő nagyon sérült, akkor, tehát a nő felől 1856# is a kapcsolat lehet, hogy nem állítható helyre, vagy nem tud tovább menni. Hát, ezt akartam csak úgy „per 1865# tangentem”, ahogy a magyar mondja. Nézzünk egy egyszerűbbet! 1870# 52. A nők érzékiek, bűnre csábítják a férfiakat. Ez egy, ez… e-dee… Lehet, hogy talán nem, nem sújt itt 1879# sokakat ez a mondat, de azért, hmm-hmm-hmm, azért ez egy ilyen klasszikus bibliai ideológia által termékeny talajra 1889# hulló mag. A nők érzékiek, és … Tudjátok, mi ez, főleg hát aztán középkori irodalom, hát egy, egy… 1898# Érdemes középkori irodalmat olvasni a, hogy mondjam, a kultúr-kereszténységnek olyan gyöngyszemeire találunk. 1908# Tehát hogy a férfi hogyan projektálja az ösztöneit a nőbe, a nőre. Ez nagyon egyszerűen számomra erről szól. 1917# Arról, hogy az a, önmagát idealizáló lovag nem szívesen ismeri el, hogy, hogy vágyai vannak. Ugye, és amikor 1927# szerelemre gyúl, vagy nem t’om mire gyúl, hagyjuk a…, ne, ne, a, ne a szerelem, az nem. Nem, egyszerűen szeretné 1936# dűlőre vinni a dolgot, ugye, és a, ez az ő lovagi énképébe nem fér bele. Ugye, hát mini-minimum egy ilyen, egy 1946# ilyen, hogy mondjam, egy ilyen szerelmi izét kell végigjárni, nem? Tehát menni, és tü-rü-rüm, dü-rüm. 1955# Megküzdeni a sárkánnyal, ilyesmi, de hogy sárkányölés nélkül csak úgy dűlőre vinni egy ilyen ügyet, hát az 1964# nem fér be az énképembe. Mit lehet ilyenkor tenni, hogy megőrizzem a lovagi önarcomat? Hát hogy te egy ilyen 1974# bűnre csábító perszóna vagy. Ez, hát ezt lehet csinálni. Van az ember, és van a némber, és te most a némber 1983# vagy. Ez, ez nem tudom, ezt mifelénk projekciónak hívják. Ez így egyszerűen, és akkor én meg tudom őrizni a 1993# magamról alkotott szép képet, és téged meg démonizállak. 1998# Ugye, már látom is, kicsit szőrös a farkad, igen, ehh, erről mindig egy teológia professzor jutott eszembe, 2007# aki … De, milyen, most ez, aranyos, hogy többen helyettem pirultatok el, tehát ez…, nagyon jó, micsoda dinamika 2018# van köztünk, ez nagyon bájosak vagytok. De azért jutott ez eszembe, mert tudjátok, van egy ilyen biblikus valami, 2028# nagyon szép, mikor valaki azt mondja, hogy hát akkor fogunk találkozni holnap, „ha Isten is úgy akarja”. Ugye, 2038# hogy „ha Isten is megadja nekünk”, ugye, ahogy Pál apostol mondja, hogy ez így és így lesz, amennyiben hát 2048# Isten is úgy szavaz. És a, na és akkor ő pedig ennek a, ennek a fonákjáról szokta ezt mondani, essz egy, de hogy 2058# ez hogy jut valakinek az eszébe, na ez is megérne egy misét. Azt mondja: „Akkor kedves növendékek, holnap lesz a 2068# vizsga, hacsak az ördög bele nem lógatja a farkát.” Hát ez valakinek honnan jön, ezt, ezt… Na, tehát err-erre 2079# gondoltam itt az előbb, hogy, hogy nem, én nem, én nem, én nem, de bezzeg te -te-te-te. És ahogy nézem, hogy itt 2089# a …, ennek felel meg egyébként az, hogy, hogy a nőket két részre osztja valaki: vannak a szüzek, szentek, meg 2099# vannak a kurvák. Ez látszik, hogy az illetőben egyszerűen a, az integráció nem történt meg. Rossz kifejezést 2109# használtam? Tehát a, tessék? Hogy így képes csak látni a világot. A nők vagy ilyen nagyon, sz’al akkor 2118# idealizáljuk őket, halkan mondom, hogy a Mária Rádió meg ne hallja, Szűz Mária kultusznak ez egy eleme. A nő 2128# idealizálása. Toljuk, nyomjuk, nyomjuk, idealizáljuk, és közben pedig vannak nők, akik „büdös kurvák”. 2138# Énnekem ez valahogy nem, nem, nem jön be. Nem, ez, na. Tudjátok, ahogy ezen töprengtem, eszembe jutott egy 2147# serdülőkori élményem. De lehet, hogy nem ennél a pontnál jutott eszembe, mindjárt… tényleg, milyen, micsoda 2157# józanság van bennem még így is. Tényleg, az két ponttal később jutott eszembe. Úgyhogy jöjjön az 53. pont, ez 2167# is fog tetszeni. 2169# 53. Férfi a teremtés koronája. Hú, hú, na! Erre mindig el szoktam mondani, hogy valaki a bibliából okoskodik, 2179# akkor szoktam mondani, hogy „igen, hát képzeld el, hogy a, a zsidó hagyományban pedig van egy gyönyörű szép 2189# gondolatmenet, hogyha megnézzük a teremtést, akkor úgy az egyre kevésbé fejlettből megy a fejlettebb felé.” 2198# Szóval hagyjuk ezt a biblikus logikát, biblikusnak nevezett logikát, ami igazából megint csak egy ideológia., hogy 2209# egy ilyen patriarchális világszemléletet vele igazoljunk. Erről nem érdemes szerintem többet …, a, de azért van 2219# ennek egy párja, amiről viszont nem szoktunk eleget beszélni. Ez pedig az, hogy amennyire látványos az, ahogyan a 2230# férfiak lenéznek nőket, amennyire ez látványos, és amennyire tudunk ilyen zsigerből fölháborodni és azt 2239# mondani, „nahát, ezek a férfiak!”, van párja. Mindig van párja, mindig. Ezt én úgy hívom, a férfiak 2248# kasztrálása. Nagyon sok nő a férjét kasztrálja. Sajátos formában. Van, ahol nemzedékeken keresztül erős nők 2258# vannak, és gyönge férfiak. És a férfiak sosem tudnak férfi szerepbe kerülni, mert a nők azt is akarják 2267# maguknak. Nagyon sok olyan nem tudatosult, nőktől nőkig menő üzenet hangozhat el már kislány korban. Mondom 2277# ezeket az egyszerű, úgy, mikor úgy legyint egy nő, és azt mondja: „Jaj, az apád! Mikor csinál az meg 2286# valamit?!” Hopp, a fütyijéből egy kicsit lenyisszantottak. Így-így. Na, mikor csak úgy odaveti az az anyuka a 2297# kislányának, aki mit t’om én, 12 éves: „Na, a férfiak csak azt akarják! Azoknak mindig azon jár az esze, 2306# nincs is, csak két agysejtjük van, de mind a kettő ezzel van tele”, ugye. Mondhatnánk egymás után ezeket a 2316# rengeteg mondatok. „Ja, a férfiak, na, kis náthától már ágynak esnek, gyö…” A férfiak gyöngék. Ugye, ez: 2325# „Nekünk, nőknek kell vinni az élet súlyát, a fér…” Vagy: „A férfiakra sosem lehet számítani. Nézd meg 2335# apádat!” Ezek így mennek. „Apád megígérte, hogy fölfúrja a képet a falra? Na, fölfúrta? Na látod, a 2344# férfire ennyire lehet építeni.” És akkor aztán, amikor a lány serdülő lesz, akkor jönnek az újabb, tehát 2353# akkor már így a, a párkapcsolatra vonatkozó sztereotípiák. Na, az ilyen férfi, az olyan férfi, mindegy, ebből 2363# összeáll a férfi kasztrációja. Össze biza’, és a férfi nem tud férfi szerepbe kerülni, és ha a férfi nincs 2373# férfi szerepben, haj-jaj-jaj! Ez népbetegség, csak nem beszélünk róla. Lelki népbetegség. Lehet ennek 2383# kulturális oka, lehet azonban például olyan oka, kedves ismerősöm Ukrajnába, Oroszországba jár pszichodráma 2392# csoportokat vezetni. Nincsenek férfiak. Meghaltak az I. világháborúban, meghaltak a II. világháborúban, meghaltak 2403# a Gulagon, csak úgy meghaltak, és akik meg életben maradtak, azok alkoholisták. Ukrajnában például van egy olyan 2413# társadalom, ahol, ahol de facto sincs nagyon férfi, most nagyon egyszerűen, tehát egyszerűen, hogy mondjam, a 2423# kasztráció úgy sikerült, hogy a fejét is levágták. Ha meg van, nem, sz…, hát, most tényleg, jaj, csak nem 2433# akarok politizálni. Nem, nem is fogok, csak, szóval, hol, honnan, honnan jön ez a „erős ember a mi …”, 2442# ho-honnan, miért, miért, miért kell fölnyomni valakit és ilyen „Putyinizmus” vagy mi, honnan jön ez? Hogyha 2452# mindenki otthon a családjában tudna férfi lenni a férfiak közül, akkor ennek a gigantikus országnak nem kellene 2462# állandóan egy ilyen „erős férfi” diktatúra felé mennie. Hát nem volna rá szükség. Ezt azért akartam 2471# példának mondani, mert, mert azért mi is át…, hát nincsenek nagypapák, na most már talán vannak. Ugye, mert 2481# már most elment az a generáció. Hát sose felejtem el, hogy Svájcban bicikliztem, és beugrottam egy templomba, és 2492# a, az istentiszteleten volt körülbelül hogy, mondjuk olyan 80 nagypapa korú férfi. Ilyen elemi élményem volt, 2502# hogy én ennyi 70 éves férfit együtt soha nem láttam. Ezt legkomolyabban. Svájcban láttam 70 idős férfit 2511# együtt. Egy, egy lenyűgöző élmény volt. Har…, hát ez hihetetlen! Hogy e…, hogy ezek élnek így együtt, és 2521# így-így, ezek vannak. Hogy van olyan, hogy nagypapa, és hogy az, az, ezek … látjátok, hogy most is teljesen 2530# bennem van ez az élmény, így néztem, és nem akartam kimenni, csak így má…, a, dehogy a papra figyeltem, hát, 2540# hanem néztem ezeket az idős embereket, hogy Istenem, ez ilyen, az olyan, le…, egyszerűen meg voltam babonázva. Ó, 2551# tehát sok oka, nyilván a nők nem gonoszságból húztak nadrágot, dehogy is. Hát ha a férfit elvitték a 2560# háborúba, aztán „malenkij robot”-ra, aztán kitelepítették, vagy internálták, vagy mi, hát ki, akkor 2569# valakinek kellett vinni a családot. Ó, ó, nincsenek férfiak, nincs, nincs, ez, és amíg nincsenek férfiak, az 2579# újabb és újabb generációk nagyon rajta vesztenek, nagyon, nagyon, nagyon, nagyon. Kedves nők, nagy feladat vár 2589# rátok, hordjatok nadrágot nyugodtan, de ha látjátok, hogy a férfiak, a férjeitek szeretnének a férfi szerepbe 2599# kerülni, üljetek el onnan. Légyszi-légyszi-légyszi. Hosszú távon nagyon be fog nektek jönni, tényleg, nagyon, 2609# nagyon. Egy-két kivétel van, akik aztán ilyen, hogy mondjam, ilyen „termináták”, és, hát az… Az, hát ő 2619# akkor úgy, úgy van, azzal nem lehet mit csinálni, de … (Hú, hogy két pont, hát ez, ez, egy külön alkalmat kell 2629# beiktatni nagypéntekre, vagy valami. Na, begyorsítok most már. 53. … 4, jó.) 2636# 54. A szex állatias dolog, undorító Isten szemében. Az embernek semmilyen része, megmozdulása nem tud állatias 2646# lenni. Ez egy kultúr-keresztény óriási tévedés, ugyanis az álalt tud állatias lenni, az ember az csak ember tud 2656# lenni, az ember nem tud állat lenni, ez a nagy pechje. Néha azt mondanánk „jaj, de, de inkább a paradicsomban 2666# lennék gnú”, nem, csomó problémád megoldódna. De nem, nem adatik. Tehát ki vagyunk űzetve, emberként. Most 2676# ezt szimbolikusan mondom, hát nem szó szerint. Emberként nagy macera, és ezért az emberi szer…, az embernek a 2686# szexualitása hogy mondjam, hogy megint ezt a kifejezést használjam, ontológiailag, nem tud állatias lenni. Az 2696# emberi szexualitás csak emberi tud lenni. Hát, nem, nem tud egyszerűen képtelen olyan lenni. Ez nem azt jelenti, 2706# hogy bármi féle szexuális magatartás az jó volna neked meg nekem, vagy nem t’om mi egy kapcsolatnak. Ez persze 2716# nem ezt jelenti, de egyszerűez az, a, az, az embert bármilyen formában állatnak, vagy állatiasnak tartani, az 2726# embernek emberi ösztönei vannak. Azért embernek nem tudnak állati ösztönei lenni, az állatnak vannak állati 2736# ösztönei, ez ilyen egyszerű. Kedves kultúr-keresztény ideológus … Na. Azt nem t’om ki, csak úgy mondom, mert 2746# olyan jól esik valakire dühöngeni. Ne, nem, nem jól esik, de ugye, hogy jól esik, jól esik, ez annyira, jó, 2756# dühöngünk, az… Dühöngj, nem leszel pánikbeteg! Komolyan, dühöngj és akkor nem kell szorongani egy liftben. 2766# Úgy eléggé, hogy mondjam, ez a konyha, konyha verziója egy komoly témának, a…, na, pro…, na. Most itt jutott 2776# eszembe az a történet, amit kettővel ezelőtt akartam elmondani, hogy rádöbbentem, hogy az, a szexualitás 2785# undorító dolog, vagy mit mondtam itt, ez már nem is… Állatias dolog, ja, undorító Isten szemében. Hogy 2795# rájöttem egy serdülőkori szexuális tapasztalatom mély üzenetére. Pedig már, már, már teljesen tudattalan 2804# volt, és, és egyszerűen csak ahogy ezen a ponton írogattam, rájöttem erre, hogy fantasztikus. Vagyis, hogy 2814# természetesen pici kortól kezdve az önazonosságnak egyik alapja, hogy férfi vagyok, vagy nő, fiú vagyok, vagy 2824# lány. Ezért aztán hihetetlenül, marhára nem mindegy, hogy a szexualitással kapcsolatban a szüleimtől mit kapok. 2834# Az volna a jó, ha a szüleimnek egy nagyon egészséges, természetes viszonya volna a saját testükhöz, a 2844# szexualitáshoz, akkor az jó lenne nekem is. Több esetben ez azonban nincsen így, mert ha így lenne, akkor nem úgy 2854# volna, hogy úgy növünk föl, hogy normális, természetes, egészséges párbeszéd a szüleinkkel a szexualitásról 2864# nincs. Én ezt, ugye rengeteg gimist tanítok, emiatt aztán mindig kérdezem őket, ha ez a téma előjön, mondja meg 2874# valaki, hogy, hogy ki… kinél folyik erről egy ilyen teljesen természetes, oldott, komoly megfelelő beszélgetés. 2884# Hát, nem egyszer nyolcból nulla, tizenötből nulla, ilyen, ilyenek szoktak kijönni. Ha húsz van, akkor ott talán 2895# egy, egy mondja hogy nálunk ez, erről lehetett jól. Hát ha, ha beszélni se lehet róla egészségesen, hát akkor, 2905# akkor hogy van ez? Nemde? Tehát ez azt jelenti, hogy a, a szüleinknek a nem eléggé természetes, egészséges, a 2915# spirituális gyökerekkel átitatott szexuális szemléletmódjuk van. Ez azt jelenti, hogy mi többé-kevésbé 2924# mindenképpen fogunk sérülni. Nem is kerülhető el. Arról nem is beszélve, hogy, hogy a szexualitásra vonatkozóan 2934# nagyon sok társadalmi tabu van. Jó értelemben is. Tehát például, hogy, hogy családon belül ne legyen szexuális 2944# kapcsolat. Nagyon… A szexuális kapcsolat alatt mondjuk közösülést értek ebben az esetben. Ez azt jelenti, hogy 2955# mert nagyon fontos tabuk léteznek itt, itt most a tabu alatt ezek…, tehát kellenek ezek a keretek, korlátok, emiatt 2965# még hogyha valaki teljesen egészséges pszicho-szexuális úton jár, akkor is, akkor is följön a bűntudat. 2975# Egyszerűen nem lehet úgy a pszicho-szexuális fejlődésben előre jutni, hogy a bűntudattal ne találkoznánk. A 2984# bűntudat bele van kódolva, és nem azért, mert valaki odarejti, mint az ördög a farkát belesuhintgatja, hanem az 2995# egyszerűen oda tartozik, az, azt nem lehet megúszni. 3000# Azért se lehet megúszni, hiszen minden kislány szerelmes az apukájába 6-7 évesen, az nagyon normális, és 3008# minden kisfiú az anyukájába. De itt van egy nagyon komoly tilalom, ugye, nem vehetem el a saját anyukámat. Tehát 3018# van egy nagyon komoly vonzalom, ebből valahogy ki kell jönni, de ráadásul az ödipális konfliktusnak a 3027# megoldásában ott van benne, a legtutibb megoldás az lenne, ha az apámat ki lehetne nyírni. Ez, ez a, hát de nem? 3037# Akkor tuti, hogy az anyám az enyém. Tehát egyszerűen ahogy a személyiségfejlődés megy, a, a szexualitáshoz nem 3046# tud nem bűntudat is társulni, egyszerűen nem tud. Ez a fajta bűntudat éppen elég az embernek, úgy szép lassan 3056# oldódjon és helyre kerüljön minden. Ez épp elég. Most ha erre én még ráteszek huszonöt lapáttal, hát az jön 3065# akkor ki, ami ott van, így, így, így. Hogy, hogy, hogy, és itt egész konkrét helyzetekre kell gondolni, hogy mit 3074# csinálsz akkor, amikor nem tudom én a, a, tökmindegy, amikor, mm, mm, na. Nem tudok róla beszélni! Eh, hát csak 3084# hogy, hát ezer, ezer példa lehet, amikor látod, hogy, hogy a kislány, önkielégítés, a kisfiú, önkielégítés, 3093# a kisfiú és a kislány egymásnak megmutatják, hogy nekik mijük van, hogy papás-mamást játszanak, hogy 3102# tödörö-rörörö, rörörö-röm-dö-döm-dö-döm-döm. Ezer dolog, hát minden gyereket ez érdekel, akkor a 3110# kisfiú leselkedik a női öltözőnél, a kislány az nem t’om hol leselkedik, az, az, aahh, nem, az nem voltam, azt 3120# nem tudom. Olyan, mennyi veszteség van az életben! Na, tehát hogy nehezen tud fölnőni úgy egy gyerkőc, hogy a 3129# szülei ne csípnék őt, szegényt grabancon, egy-egy ilyen pillanatban. S hihetetlenül fontos lenne, hogy ilyenkor mi 3139# történik. Mi történik ilyenkor. S erről akarom ezt a történetet elmondani, hogy ezen gondolkodtam, hogy mennyi 3148# sérülésről hallottam, ahogyan a szülők, mert a szexualitáshoz nem volt kielégítő viszonyuk, ezért a 3157# gyerekeiket hmm-gr-mmm, hát, ha egy, ha egy, ha egy kisfiú, nem tudom, nem kell őt megverni, mert egyszerűen nem 3167# kell megverni, nincs, nincs erre szükség, na. Nem kell az ujját, vagy a kezét, áá., mm, nincs kedvem erről 3176# beszélni. Na, ezért inkább magamról, az egy jó téma. Szóval, 16 évesen, ugye, hjaj, hát el-elborított az 3185# endorfin felhő, és hát nagy szem…, és ö… Van még erre idő? (Most nézem az órám…) Szóval, nem, most már 3194# nem úszom meg. Na, és a …, ne is, ugye, még jó, hogy nem úsztam meg. Na, és akkor így, sz’al 16 évesen 3203# körülbelül az agyam háromnegyed része arra volt ráállva, hogy a szerelmemnek a szülei mikor mennek el 3211# otthonról. Tehát körülbelül ez, ezt, tehát az egész életemet a, a barátnőmnek, a kedvesemnek, a szerelmemnek a 3221# szülei életritmusához igyekeztem alakítani, és hogy, hát ez, megvan ez az élmény, nem, vagy lehet, hogy ti már 3230# rég nem t’om, nem t’om, lehet, hogy húsz év alatt ez már mást… mindegy, nem t’om, „az én időmben így 3239# volt”. És a, na és akkor, valami oknál fogva a kedvesemnek az apukája meg az anyukája délután valami moziba 3248# akartak menni, és hát felvirradt a nagy nap, értitek, üres a kéró, három óra utazással, hát ez, ez…, hát 3257# szóval én rá…, sokszor egy hónapot kellett egy ilyen délutánra várni. Hát ho-hó! Na és akkor, ugye a pech az 3266# volt, hogy anyukám otthon dolgozott, ugye, tehát nálunk ez, ez, anyukám mm, hh, na mindegy. És a, és akkor ugye 3276# elmentek, és hát én, ó, hát, hát ezek úgy, úgy működtek, hát remélem vannak ilyen élményeitek, tehát hogy 3285# úgy állsz a ház sarkában, hogy te látod, hogy mikor mennek el. Tehát három percet se veszítsél. Ha most 3294# visszanéznének se látnának már, trrrrrr. Ugye, és nagy nyomulás, fölfelé. És akkor, hát ugye van három óra, 3303# ugye akkor nem kell kapkodni, ugye ez nagyszerű. Tehát akkor bementünk a fürdőszobába, s elkezdtünk fürdeni. 3313# Ugye, hát voltam 16 éves, és hát iszonyú jó élmény, nem, 16 évesen, meztelenül ott fürdünk. Hát hogy, hogy 3322# máshogy? Hát csak nem fürdőruhában. Na és akkor mi történt? Ugye egy régi, tehát egy régi világ, világban 3331# vagyunk, elfogyott a mozijegy. S a, ugye hát, ma már ilyen nincsen, ez, ez el…, tehát ha, ha a szülők moziba 3340# mennek, te nyugodtan, bármit, tehát…, de, de, de régen! Na, és akkor mi történik? Ugye, ott fürdőcskézünk, 3349# meg minden, zár nyit, krr-cs-cs. És tudjátok ez, hogy én nem, nem tudom, hogy bennetek ez hogy működik, de egyszer 3359# csak visszajöttek nekem ezek az érzések most, ahogy visszagondoltam. Hogy én 16 évesen voltam, hát azt gondoltam 3369# normális vagyok, de hogy, hogy, hogy tökmindegy volt, hogy lefürödtem, mert az izzadság így pssss! Tehát, hogy 3378# ösztönösen egy olyan erőteljes ilyen bűntudat és szégyen, és minden ragadott el, tulajdonképpen, most már így 3388# visszagondolva tulajdonképpen miért, de akkor is ez történt, hogy micsoda lebukás, micsoda izé, miközben nem 3397# voltam keresztény, és a barátnőm se volt az. Tehát, tehát ezt azzal tetézem, hogy még csak semmiféle ilyen 3406# keresztény moralitás se sújtott bennünket. Tehát ilyen, tulajdonképpen lehetett volna azt mondani, hogy 3415# í-gyí-gyí, de hogy, de hogy nem így működtem. Ugye, és a, nahát szóval azt a kapkodást tudjátok, tehát a…, 3424# sz’al ugye nem csak én nem működtem így, a…, sz’al, úgy fölöltözöttem kivágódni a fürdőszobából, 3433# hogy, hogy már hall…, tehát értitek, tehát hogy, hogy az időt nem lehet így leállítani, tehát ez, ez, ilyen a 3442# mesében van, és hát bebuktuk. Tehát ott álltunk ott tudod így, hát így néztünk egymásra, tehát hogy ez, ezt 3451# bebuktuk, tehát így… És egy, hogy mi történt, ugye? Hogy hát így kijövünk, tudod, ilyen vörös fej, meg 3460# minden, próbáltam nem lenni, hát ez a, hogy egy, na és akkor azért ez érdekes egyébként, tehát mondjuk akkor is 3470# pontosan ugyanilyen magas voltam, és mondjuk megpróbálok bebújni egy 1,68-as lány mögé, azért az elég szép 3479# látvány. Na és akkor, hát pont a fejem látszott ki, tehát úgy… Na mindegy, és erre, erre a következőt mondja 3488# az én kedvesemnek az anyukája. Kacagott egyet, komolyan így volt, vissz… ez most visszajött nekem, pedig azt 3498# hittem ez … Kacagott, és azt mondja: „Na, mi van?” És akkor mondja a keresztnevét a kedvesemnek, most mondjuk 3507# Brünhilda, hogy, mér’, mér’, mindig jól tudtam választani. S azt mondja: Na, mi van, Feri? Brünhilda 3516# megmosdott? (Vagy meg-megmosdatott?) Meg-megmosdatott? Ezt mondta. Na, mi van, Feri, megmosdattak, vagy megmostak? És 3526# akkor, de hogy ezen nevetett, tehát hogy egy ilyen, és most rájöttem, ez az anyuka nem él már, nem él már, de 3535# innen köszönöm neked! Nagyon, a pszicho-szexuális fejlődésem egy fontos lépése ez, hogy ebben az esetben egy 3544# ilyen, egy ilyen magatartással tudtam találkozni, s erre most jöttem rá, hogy ez nekem milyen sokat jelentett. Haa! 3554# Hát, ez milyen rendes egy anyuka! Hát ez fantasztikus. Na. 3559# 55. (Teljesen más vizekre evezünk.) Aki nincs megkeresztelve, az nem lehet Isten gyermeke. Erről már sok szót 3569# mondtam, egy picit a hátterét is most. Jó? Mindenki az Isten gyermeke, mert különben nem lennél. Ugye, tehát ha 3578# vagy, az azt jelenti, hogy az Isten akar téged, most is akar téged, nem tudsz nem az Isten gyermeke lenni, ez egy 3588# ilyen dolog. Miért alakulhatott mégiscsak ki az, kereszteléshez annyira kötjük azt, hogy még ilyen, az 3597# Eklézsiában ilyen kis ruhákat lehet kapni, hogy „Isten gyermeke lettem”. Igaz, hogy nem a kereszteléskor, hanem 3607# már…, de mindegy, most, most veszed föl, a, hogy miért alakulhatott ez ki. Megvan a maga logikája, ez a beavatási 3616# teológia. Tehát 2000 évvel ezelőtt vagyunk, minden normális vallásban az istenkapcsolatba beavatást kellett 3626# nyerni. Ez nagyon, ez egy nagyon szép gondolat. Ott vannak a misztériumvallások, be kell az embert avatni. Szép 3635# szóval, be kell oltani az embert az Isten életébe. Ennek a, az egyébként mindenféle más, nagyon, hát 3644# tulajdonképpen minden vallásnak része valamiféle beavatás. Kell, hát a beavatás hozzá tartozik. A 3652# kereszténységben a keresztelés, az alámerítés vált ezzé a beavatási szertartássá, ami vallási szempontból 3661# nagyon érthető és jó, nagyon, tök jó, hogy van, főleg felnőtt emberek esetében. Na, nagyon jó, hogy ez így 3670# van. Azonban hogyha a, a, a keresztelésnek csak ezt a beavatás jellegét hangsúlyozzuk, egyoldalúan csak, csak ez 3680# húzódik alá, akkor jön belőle ki ez a logika később, hogy aki meg van keresztelve, csak az Isten gyermeke, és 3690# aki nem, annak annyi, az semmi, elkárhozik, tü-zü-rü-zü-züm. Tehát érthető, fontos is az, hogy a keresztség 3699# valamiféle beavatás jelleget is kapjon, átélhetővé legyen egy szertartáson a beavatódás, ez tök jó, nagyon 3708# fontos, de nem hangsúlyoznám egyoldalúan. Márpedig itt ez nagyon gyakran megtörténik. 3715# 56. Egy igaz vallás van, ami Istentől származik. Egy olyan igaz vallás van, ami az Istentől származik, vagyis az 3725# összes többi vallás nem származik az Istentől, csak egyetlenegy vallás származik az Istentől. A kereszténység. 3735# Az iszlám. A türüm. Mert hogy ugyanis ezt mindenki így gondolja, nem? Ez máris, máris tükröt tart elénk. Amikor 3744# valaki azt gondolja, hogy egy igaz vallás van, ami Istentől származik, és én pont megfogtam a szerencse lábát. 3754# Én is ezt gondolom róla, megmosolyogtató, megmosolyogtató. A, a vallás nagyon, nagyon fontos. Nagyon, a vallás az 3763# fontos. Nem is csak hogy fontos, nagyon fontos. de nem lényeges. A vallás fontos, de nem lényeges. Ezért aztán a 3773# spiritualitásban és persze egy mély spiritualitás által valóban meg is tudjuk különböztetni a fontosat a 3782# lényegestől. Ameddig az ember a lényegest a lényegtelentől különbözteti csak meg, még abból sok szenvedés 3791# fakad majd. A lényegest megkülönböztetjük a fontostól. Há, és akkor megnyílnak a kis ajtók, szépen lehet 3800# élni. Ezért egy csomó fontos dolog nevében nem kell egymást leöldösni. Olyan szép az a kép, tudjátok, hogy a 3809# vallás olyan, mint egy, mint a Hold. Nincsen saját fénye, az Istentől kapja a fényét. Mondtam már nektek ezt a 3819# képet? Mondtam, mondtam. Istentől kap…, na. Tehát a Naptól kapja a fényét a Hold, de milyen óriási dolog, hogy 3828# este van fény a sötét, sötétben világítanak a vallások, ugye, hogy valami, valami spiritualitást jelzi, hogy 3838# itt vagyok, hu-hú, van ilyen. Nagyon fontos, hogy legyen, ne boruljon ránk teljes sötétség. de a Holdnak nincsen 3847# önmagában fénye, csak tükrözi az Istennek a fényét, és Isten a lényeg. És mi történik akkor, hogyha a Hold 3857# beáll a Nap elé, s mi vagyunk a Földön? Akkor ez Istenfogyatkozás. Ha a vallást abszolutizálom, „egy igaz 3866# vallás van, és én pont ebben vagyok”, akkor a Hold beállt a Nap elé, s az Istent már nem látom, és holdimádó 3875# vagyok. 3876# 57. Valakire megharagudni, vagy szomorúságot okozni bűn. Ez a, ez a, a gyerekkorba visz bennünket vissza, amikor 3885# látjuk, hogy az anyuci szomorú lesz, hogy az apuka megharagszik, és emiatt bűntudatunk támad. Ha egy felnőtt ember 3895# is így gondolkodik, akkor az azt jelenti, hogy leragadt egy még reflexióra nem nagyon képes gyerekkori világban, 3905# ahol állandóan azt kell lesni, hogy nem szomorítom-e meg az anyukámat, hogy nem dühítem-e föl az apukámat, mert 3914# hogy akkor rossz vagyok, rosszat tettem, és a többi. Az, hogy valami bűn-e vagy nem, a következményekből nem 3924# derül ki. A következmények felől nem lehet visszafejteni azt, hogy az bűn volt-e vagy nem. Ezért tehát hogyha 3933# valaki megharagszik, az az ő haragja. hogy miért haragudott meg, arra rá kell jönni. De azért, mert valaki 3942# megharagszik, ott még nem kell, hogy legyen egy bűnös. Ugye ez, most ha még csavarok rajta egyet, a szülők és a 3952# gyerekek között az érzelmi zsarolás által tud igazán, igazán elmélyülni. Tehát ha az anya azt mondja, hogy 3961# „Látod, mekkora szomorúságot okoztál nekem? Látod, mit tettél? Még az is lehet, hogy belepusztulok.”, hát 3970# naná, hogy egy ilyen gyerek akkor így, így megy és jaj csak nehogy valami olyasmit csináljak és mindig kifelé 3980# kell nézni. S mindig azért én magamat felelőssé kell hogy tegyem. Ez, itt nagyon fontos lenne az önreflexió. 3989# 58. Én vagyok a felelős mások boldogságáért, üdvösségéért. Az, ha én vagyok a felelős a te boldogságodért 3998# és üdvösségedért, 4000# ez kifejezetten megint csak gyerekkor, a gyerek kiszolgáltatott a szüleinek, tehát függ tőlük, de közben 4010# egy énközpontú világban él. Ez egy nagyon érdekes helyzet, ugye a gyereknek ő… úgy él, hogy mindent 4020# önmagára tud csak vonatkoztatni. Ő a saját világának a középpontja. Ezért tehát természetes, hogyha egy nekem 4030# fontos személlyel valami történik, abban nekem részem kell, hogy legyen. Erről sokat beszéltünk már. Ha a 4041# nagymama meghal, akkor a gyereknek ösztönös gondolata, hogy ő rossz volt, és hogy a kettő között összefüggés 4051# van. tehát ha én beleragadok egy gyerekkori struktúrába, ahol teljesen kiszolgáltatom magamat most már neked, 4062# felnőttként, de közben ezzel együtt jár, hogy azt gondolom, hogy énkörülöttem forog a világ, és hogy, hogy 4073# énnekem akkora hatalmam van, hogy téged simán boldogtalanná teszlek. Kinek van ekkora hatalma? Hát…! Oké. (60. 4084# Minden ami nem keresztény – 59. igen, itt elszámoztam.) 4089# 59. Minden, ami nem keresztény, az veszélyes, ördögtől való. Ez kifejezetten most már csak elkeserít, túl 4100# vagyok a harag állapotán. Mikor ha…, mikor ezt, ezt zengik: az apu-… akupunktúra bűnös dolog. Olyan energiák 4110# nyílnak meg, nem Istentől való az. Ha a talpadat masszírozod, psss, a sátán máris belelógatta a farkát. A 4121# meditációval démoni erők szabadulnak föl. És akkor ezt a kört a végtelenségig lehet, lehet tágítani. Ez 4131# jellegét tekintve semmi különbséget nem mutat azzal, amikor foggal-körömmel ragaszkodtunk ahhoz, hogy a Föld a 4142# világ középpontja, és fúj-fúj tudomány, fúj-fúj minden, mert hogy még ismeretlen. Ez szerintem ugyanaz a 4152# párhuzam, na ez a párhuzam még a végtelenben se találkozik, ez annyira párhuzamos. (Feri, de tényleg! Ez a 4163# Nagyböjt, ez, ez, már, már fogytán a neuron.) Szóval, tényleg én most már csak a keserűség állapotában 4173# vagyok, majd szerintem leszek szabad is ettől. Tehát hogy, hogy, hogy ennyi csacsiságot hallani, és, és az, az a 4184# legnagyobb szomorúságom, hogy, hogy és, és mindig aztán eljutunk az Istenig. Mindig. Ha te Istennek kedves életet 4195# akarsz élni, meg se nyomod a talpadban a vesepontot. Ne, azt nem! A vesepont megnyomása máris egy kis ördögnek, 4206# így jön fölfele és el…, megkaparintja a szívedet. Hát én ezeket… Jó, de hát közben értem, értem. Aki 4216# ilyet mond, nem lenne ilyen, ha tudna másmilyen lenni. Neki se jó, hát ő akkor egy olyan világban él, ahol 4226# mindenhonnan ördögök pattannak elő. Ez rosszabb, mint a Szentivánéji álom. Hát ez, mindenhol, és akkor ez azt 4237# jelenti, hogy belül is jönnek, tehát hogy kívülről is hatnak, ez, ez egészen már a paranoia határát súrolja. 4248# Ugye, hogy van, ez a világ nincsen. Én szerintem nem érdemes ezt újból meg újból megkonstruálni. de aki egy 4258# ilyen világban él, állandóan ilyen veszedelmek között, és a sátánnak más dolga sincs, mint az ő lelkét 4269# akarja megkaparintani. Nem ismerhető föl itt egy ilyen énközpontú világszemlélet? Ez egy gyerek, gyerekkori lelki 4280# struktúrának a továbbélése, hogy úgy megyek, hogy mindenhol … Jaj, drága, nőj föl! Szebb, van egy szebb 4290# világ is, s a kettő között az a különbség, hogy az van. 4295# Hát, jól van, most akkor kicsit lelassítottam, de így emészthetőbb volt, ugye. Jól van. 4307# Akarna-e valaki hirdetni?
Lejegyezte: Vinkó Zoltán Tamás
Itt egyben megtalálható az összes legépelt szöveg.